קולב

איך לבחור מעיל בהתאם לצרכים האישיים?

עוד לא התארגנתם על מעיל? כדאי שתעשו זאת מהר, אומנם כבר אמצע דצמבר אך החורף עוד יגיע ויש האומרים יגיע בגדול

החורף מתקרב בצעדי ענק ומצבו של המעיל משנה שעברה אינו מזהיר. אתם מבינים שהגיע הזמן לרכוש מעיל חדש אבל מתלבטים איך לעשות זאת. בסופו של דבר הצרכים האישיים שלכם הם מה שצריך להנחות אתכם בבחירת המעיל, וריכזנו עבורכם כמה דגשים כדי שתדעו איך לעשות זאת נכון.

דרוש מעיל חדש

הימים מתחילים להתקצר ובמקביל הטמפרטורות מתחילות לרדת. עוד מעט הקרירות תתחלף לקור עז ומטחי גשם ישטפו הכל. החורף מגיע ואתם צריכים להתכונן אליו. חיפוש קצר בארון בגדי החורף מביא אתכם למסקנה שהמעיל הישן עשה את שלו והגיע הזמן לרכוש מעיל חדש.

אתם עורכים חיפוש קצר באינטרנט, אבל ריבוי האפשרויות מוביל אתכם להתלבט איזה מעיל לקנות. רגע לפני שאתם בוחרים מעיל, חשוב שתזכרו שמעיל בוחרים בהתאם לצרכים האישיים. ריכזנו עבורכם כמה דגשים שיעזרו לכם לעשות זאת בצורה נבונה.

מעיל בד ארוך
מעיל גברים של חברת רנואר

עד כמה קר אצלכם?

החורף הישראלי נחשב קל יחסית, הן מבחינת הקור והן מבחינת המשקעים. יחד עם זאת, קיימים הבדלים בין חלקי הארץ השונים. כך למשל, אם אתם גרים באזור הררי כמו ירושלים תהיו זקוקים למעיל חם יותר מבתל אביב. חשוב לחשוב עד כמה קר באזור המגורים והעבודה שלכם, ולבחור מעיל מתאים.

מלבד מקום המגורים ישפיעו גם השעות בהן אתם מסתובבים בחוץ. אם אתם יוצאים מהבית בשעות הלילה או אפילו בשעות הבוקר המוקדמות כנראה שתהיו זקוקים למעיל מחמם יותר מהמעיל לא הייתם זקוקים במהלך שעות היום.

חוסם רוח

באזורים הרריים יהיה קר יותר ולקור יצטרפו גם רוחות מקפיאות אוזניים. קיימים מעילים שונים שכוללים חוסם רוח. מעיל סטנדרטי לא מגן מפני רוח חזקה, אך מעיל עם חוסם רוח יעשה עבודה טובה יותר ויגן עליכם מהרוח החזקה.

נגד גשם?

המעיל מגן עלינו מפני הקור, אבל גם מסייע להגנה מהגשם. באזורים בהם ניתן להשתמש במטריה המעיל בעיקר יחמם, אבל לפעמים הרוח לא מאפשרת לפתוח מטריה באופן יעיל. אם המעיל ישמש אתכם גם להגנה מהגשם חשוב לבחור במעיל חסין מים ומחמם.

כך למשל, אם אתם גרים באזור גוש דן מעיל נגד גשם שאינו מחמם כל כך עשוי להיות בחירה מוצלחת במיוחד. החורף בגוש דן קריר, אבל לא באמת קר וההגנה העיקרית לה תהיו זקוקים היא מפני הגשם. הרוחות החזקות שתוקפות לא אחת ישבשו את פעולת המטריה שלכם, ומעיל גשם יעשה את העבודה טוב יותר.

מזג אוויר חורפי
אווירה חורפית

אופנה

הפונקציונליות של המעיל לא נמדדת רק ביכולות חימום והגנה מפני גשם אלא גם בשאלה עד כמה הוא אופנתי. הרצון להיות אופנתי ומעוצב הוא צורך אישי הגיוני ונכנס לשיקולים בבחירת המעיל. אתם רוצים מעיל יפה שיחמיא לכם במהלך החורף, וקיימים מעילים בגזרות ובצורות שונות ועליכם לחשוב ולנסות מהו המעיל שמתאים לכם.

גם בין נשים לגברים קיים הבדל גדול בבחירת המעיל, מעילים לגברים משמשים לרוב לממש צורך מסויים אם זה למטרת עבודה, רכיבה על קטנוע או אופנוע ועל הדרך למטרת אופנה

נשים לעומת זאת ירכשו מעיל תחילה עבור האופנה ואח"כ כדי לממש צרכים מסויימים. כתוצאה מכך לגברים שישראלים יש בארון בממוצע עד 2 מעילים שונים ולנשים בממוצע 3-5 מעילים שונים.

רוב האנשים מחזיקים מעיל או שניים בהם הם הולכים במהלך החורף, לכן הרצון הוא שהמעיל יתאים לכמה שיותר בגדים. מהסיבה הזו מקובל לבחור מעיל בעל מראה וצבע סולידיים יחסית. יחד עם זאת, יש כאלה שיבחרו דווקא מעיל צועק או מיוחד, ובסופו של דבר הכל שאלה של אופי אישי והעדפה.

נוחות

פרמטר נוסף אותו יש לקחת בחשבון בבחירת המעיל הוא הנוחות. בגדי החורף עשויים להיות עבים ולשוות לנו מראה דובוני משהו. גם לבישת שכבות רבות ומעיל על גביהם תורמת למראה הזה. אם אתם לא אוהבים את המראה המסורבל ורוצים להיות מסוגלים לנוע בנוחות כדאי לכם לבחור מעיל בעל צפיפות רבה יחסית שיאפשר לכם לנוע ביתר חופשיות.

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these