סלון פינתי

מחפשים סלון לבית? אלה המקומות שכדאי לבדוק

מפת הדרכים המלאה אל סלון החלומות שלכם

כשאתם מרגישים שהגיע הרגע הנכון עבורכם לרכוש סלון לבית, זה אומר, כנראה, שהגעתם לציון דרך בחייכם. קניית סלון אמנם שונה מקניית בית או דירה, במקרים רבים היא נעשית לאחר רכישת הנכס (ולעתים גם שנים רבות לאחר מכן, במיוחד כאשר מדובר על החלפת סלון ישן בסלון חדש), ובכל זאת יש בצעד הזה אמירה. עבור ישראלים, הסלון הוא לב הבית. כדאי, אגב, לדעת שקיימים בני עמים אחרים, שם המטבח דווקא הוא לב הבית, או חדר המיטות. לפעמים מדובר אפילו בשירותים! אבל הישראלים, עם המזג חובב האירוח שלהם, עם הפומביות המתמדת של חייהם, אם כאשר מדובר בחברים, משפחה או סתם שכנים, יעמידו תמיד את הסלון בעדיפות הראשונה. זה המקום שבו חיים, נושמים, רבים ומשלימים. ולכן, בחירת הסלון היא חשובה כל כך. אפשר לקנות את הסלון במקומות רבים. למעשה, חיפוש זריז ברשת ייראה לכם כי המבחר הולך וגדל מדי יום. אם היינו עורכים רשימה המלצות מלאה, היא לא הייתה נגמרת, כי יש לא מעט חנויות פיזיות, רשתות ואתרי אינטרנט שיציעו לכם חוויה לא רעה של קניית סלון – אך מן הסתם לא בכל מקום כזה תמצאו את מה שאתם באמת רוצים. אז איפה ומה כדאי? כדאי קודם כל לבדוק היטב, לא להתרשם משם מפוצץ כזה או אחר, לא ליפול מעיצוב אתר מרשים (קל וזול הרבה יותר לעצב אתר מרשים מאשר לבנות מותג סלונים חזק ורציני), וכדאי לא להסתנוור ממחירים זולים מדיי.

סלון מעוצב

סלון-מטבח: בעד ונגד

על רשתות הרהיטים הגדולות אין טעם כמעט לכתוב. כל מי שקנה אי פעם מחזיק לסבון יודע איפה למצוא גם את הכורסאות שכולם מכירים. תמיד יהיה שם עמוס, תמיד יהיה משהו מפתה בטעם ההמוני שנראה אותו דבר, בכל חוברת וכל צילום, ותמיד יהיה מי שיתלונן אחר כך על איכות הגימור הנמוכה ועל אורך החיים הקצר. כמובן, תמיד יש טעם לבדוק גם רשתות ריהוט ותיקות, שיש להן מפעלים בארץ והן מחזיקות חנויות רבות, גם פיזית וגם אונליין. אפשר לקפוץ, לשבת על איזו ספה, לעמוד על שולחן קפה (בהנחה שאף אחד לא רואה) ולבדוק עד כמה חזקות הכורסאות. אחרי שעשיתם את כל זה, מומלץ לא לקבל החלטות נמהרות, לחזור הביתה ולחשוב. מה באמת חשוב לכם בסלון? איך אתם רוצים שהוא ייראה? מהו סלון החלומות שלכם? אם מדובר בדירה לא קטנה, אולי כדאי לכם לשקול סלון-מטבח, טרנד חזק שיש בו טעם רב. מצד שני, לא בטוח שאפשרות כזו מתאימה לכל אחת או אחד. יש בה משהו מצומצם, ולמרות הקשר הבלתי אמצעי עם המטבח, שאהוב מאוד על תרבויות ים תיכוניות כמו זו הישראלית, אם הדירה קטנה יותר מדיי, הצפיפות עשויה להעיב קצת על השמחה. ובנוסף – לפעמים כדאי להפריד את המטבח מהסלון, גם מסיבות של ניקיון, ריחות, וסתם סדר טוב: לא תמיד הערבוב הזה עובד לטובתנו.

פנטזיה של סלון

אז בדקתם, ראיתם, שוטטתם קצת ושוב אתם מתלבטים. פתאום אתם מגלים שיש אתרים שמתמחים אך ורק בסלונים! זאת נראית על פניה כאפשרות עדיפה – למה לעבור דרך ארונות בגדים ושרפרפי אמבטיה כשכל מה שאתם מחפשים הם ספה ושתי כורסאות? אבל המילים ספה ושתי כורסאות עושות עוול למה שאתם באמת רוצים, לפנטזיה. כי בפנטזיה הסלון שלכם הוא ממלכה קטנה, אימפריה שחולשת על שטיח, מסך טלוויזיה של אינצ'ים רבים וציור של צייר הולנדי שאתם נורא אוהבים. מישהו צריך להבין את הפנטזיה הזו, להיענות לה. וזה לא עניין פשוט. כמובן – הסלון חייב להיות גם נוח. והבדים, והעור (או "ריפוד העור") בדיוק כמו שאתם מדמיינים. יש לכם כבר רשימה לא קטנה של דרישות. ורוב המקומות שאתם גולשים אליהם לא מתחילים אפילו לתת לה מענה. מה הלאה, אתם שואלים, אולי בכל זאת השוודים? לאו דווקא.

כמו ציור של דה וינצ'י

שום דבר אמנם לא יכול להוות תחליף לבדיקה אישית שלכם, אבל גם אנחנו בדקנו. ובין האתרים, הטובים, הפחות טובים ואלו שהם עוד הרבה פחות טובים, מצאנו את איטלסופה. כבר לא צריך לעמוד בקופות הומות אדם ולגלות בסוף שיש לכם בדיוק את אותו סלון כמו לכל אחד אחר. איטלסופה, רשת הסלונים הגדולה ביותר בישראל, הופכת את הסלון הדמיוני שלכם למציאותי, מבלי לבטל שום דבר בפנטזיה עצמה. הרשת, שמחזיקה סניפים בכל רחבי הארץ, מאפשרת לכם לבחור את הסלון שלכם מתוך מבחר של מערכות ישיבה איכותיות ביותר, שמגיעות מאירופה ובייחוד מאיטליה, בירת העיצוב העולמית. הסלונים של איטלסופה ייתנו מענה גם לצרכים הארגונומיים שלכם – הם נוחים, יעילים ונעימים, ובה בעת הם עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות ואלגנטיות. במלים אחרות: הפונקציונליות שלהן, תכונה שחשובה מאוד לכל מי שקונה סלון חדש לדירה קטנה או בינונית, לא פוגעת ביופי. האיכות, הריגוש והמחיר חיים זה לצד זה בהרמוניה מושלמת, בדיוק כמו בציור של ליאונרדו דה וינצ'י.

שנות ה 80
סלון בעיצוב וינטג'

סלון טוב צריך זמן

כמובן, למרות ההמלצה הלא מסויגת הזו, כדאי לכם מאוד לבדוק הכול בעצמכם, אם באמצעות האינטרנט ואם בביקור פיזי. ברוב המקרים תוכלו למצוא לצד החנות של איטלסופה גם חנויות ריהוט אחרות, לעתים אפילו כאלו שמתמחות גם הן בסלונים, ולכן קל יהיה לכם להשוות. באופן כללי, מומלץ בכל מקרה להגיע למתחמי הריהוט ערוכים ומוכנים לסיבוב השוואות ארוך. רק אחרי שתכריעו מהי החנות המתאימה ביותר עבורכם, תרגישו בטוחים מספיק בשביל לבצע את הרכישה עצמה. וגם אז – לא כדאי להיכנע לטרנד. להקשיב לאנשי המכירות כדאי רק בעירבון מוגבל, כי בסופו של דבר אתם תהיו אלו שתשבו בסלון שלכם, תארחו שם את האנשים שיקרים ללבכם ותעבירו שם שעות אינספור בצפיה בסדרות. ולכן, הסלון שיתאים לכם הוא סלון שיש לכם כימיה אישית אתו, וכימיה קשה להסביר. המחיר חשוב מאוד כמובן, אבל מחיר טוב לבדו לא מצדיק רכישה. הקשיבו ללב, הקשיבו לגב שלכם כשהוא נשען על משענת הספה, הקשיבו לכפות הרגליים, הקשיבו לעיניים (כן, זה אפשרי!). תנו לעצמכם זמן.

הדרך ארוכה והסוף הוא טוב

אחרי שבחרתם, בתקווה שעשיתם את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם ולא עבור איש המכירות, טוב יהיה אם תחשבו גם על השלבים הבאים, כאשר השלב הקרוב ביותר הרלבנטי (אחרי סגירת התשלום כמובן, כי בהחלט לא מומלץ לקחת סלון מבלי לשלם עבורו) הוא ההובלה. אם בחרתם במקום טוב, ואין לנו ספק שאחרי קריאת המאמר הזה הבחירה שלכם היא בחירה מושכלת ונבונה, תוכלו לדון בנחת עם מי שאחרי על כך בחנות על האופן שבו יובל הריהוט אל הבית או הדירה שלכם. הובלה של ריהוט מסיבי, כמו ספת לסלון, היא לא עניין של מה בכך. לפעמים צריך אפילו להשתמש במנוף, וחשוב שאנשי המקצוע בחנות יידעו בדיוק מה הדרישות שלכם, גם כדי לייעל את התהליך, לחסוך עלויות מיותרות וכמובן כדי למנוע כל נזק. רק כאשר כל זה יסתיים ותוכלו סוף כל סוף לשבת בסלון החלומות שלכם, לצלם את עצמכם ביחד (או לחוד) על הספה ולהעלות לפייסבוק, תבינו אם הדרך הייתה שווה. ואם תגלו שלא, גם זה שיעור לחיים. כי בפעם הבאה שתקנו סלון, תדעו כבר שצבע פיסטוק הוא לא הצבע שלכם.  

 

About the Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may also like these